RÖDA KORSET + EXTRAJOBB :)

Helgen har varit jättenajs.
På fredagen var jag på arbetsintervju (men jag har nu kommit på att jag nog inte vill ha jobbet om jag får det för det är inte värt att jobba 8-16 måndag-fredag i minst två månader, eftersom jag planerat att åka till Cesar runt den 25 augusti, vilket betyder att om jag ska jobba, kan jag börja i juli och måste då stanna här till åtminstone september.) och sen åkte jag iväg till Alex. Kollade Wild Hogs med hans föräldrar, trodde fan inte den skulle va så hysterisk rolig ! :P

På lördan hade Röda Korset "Rädda mammorna-dag" och rejält smarta jag kommer inte ihåg var Norrmalmstorg är så jag kollar på SL, och tar tunnelbanan till SLussen och sedan buss..När jag istället bara kunde ha gått 5 minuter efter att ha tagit pendeltåget till stan :P Vi fixade verkligen till det jättefint. Hade ballonger, världskarta som barnen kunde måla på, frågesport och så kunde man rita sina egna morsdagskort. Skulle egtnligen stått vid världskartan men kände mer för att verkligen göra nytta, så jag gick runt med en bössa och samlade in pengar. Och jävlar vilket gliid jag hade ! :D samlade 3 smockfulla bössor plus en halv till. Plus att man var utomhus i solen från 9 på morgonen till 4 på eftermiddagen var ju inte heller så dumt för ansiktets brunhet, som med all säkerhet kommer ha försvunnit redan tills imorgon. Definitvt feel-good-dag som satan ! :)

Idag visade mamma mig en annons om ett jobb som rösförsäljare nästa helg, så jag ringde dig och tur var det för han frågade då om jag ville jobba redan idag. Vilket mamma tyckte jag skulle, jag frågade henne eftersom det var morsdag. Han som hade hand om hela grejen, D, tyckte att han skulel skjutsa mig till framsidan av Solvalla, vilket jag inte blev så överförtjust i eftersom 1) vi skulle då sälja rosorna för 11kr mindre och eftersom jag sålde för provision så betyder jud et mindre pengar per ros för mig 2) där fanns konkurans 3) guess what?! Massa blondiner stod och delade ut GRATIS rosor till allihopa eftersom det var morsdag. Mm-hmm, lycka till att sälja ngt där !! Men som tur var så verkade D gilla mig lite mer än alla andra, så fast han först skulle stå vi ett bord och sälja på baksidan så bestämde han sig för att sälja med mig, vilket då betydde att vi fick alla extra rosor, vi kunde sälja rosorna hejvilt till vilka priser som helst, vilket jag aldrig skulel gjort om inte jag skulel varit med D. Vi hade verkligen sjuuuukt roligt ! :D Men jag var övertygad om att jag nog inte skulle tjäna så mkt eftersom det var 20% provision och alla gick ju runt med gratis rosor så jaa...Men efter 2timmars säljande hade jag sålt rosor för 2700spänn...och fick 20% provision på det....Så det var gryyymmmt ! :D plus att man fått massa dircks då också...Gillar speciellt mkt fulla normän som köper 8st rosor, betalar fullt pris och ger rosorna till mig, så jag kan sälja dom vidare :P Aja lite mer solbränna fick man också, plus att jag sedan fick ta hem så många rosor jag ville, så mamma fick 65st röda fina morsdagsrosor ! :) Dock var hon väl inte lika glad när hon sedan skulle skära av stjälken där nere på alla rosor men haha, det är tanken som räknas ! ;) Sen gick vi till Restaurang Kinamuren, som nog är den godaste restaurangen i Stockholm (är verkligen inte en restaurangmänniska, men jag kan faktiskt gå med på att komma med och äta till Kinamuren). Ska sälja rosor nästa helg också, men då kommer jag nog inte tjäna så mycket pengar som idag. Btw så var jag den bästa försäljaren idag också, fastän jag var den nyaste :P och tjänade dubbelt mer än alla andra, så woop woop till det !! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0