WOUTCH, I IS GONNA BEING A VANDRANDE VACCIN ?

Var och pratade med läkaren om vilka vacciner man behöver om jag nu ska åka till Sydamerika. (Mitt liv verkar ju kunna bli kaos på 2 veckor så jag hoppas att åtminstone vår vänskap inte kommer förändras inom 1 år :) ..)

image185- Gula febern
- Hepatit A + B
- BCG (tuberkolos)
- Kolera + EHEC (some kind of turistdiarre, smarrigt värre ..)
- Tyförd feber

Och eventuellt mot malaria. Men det skiter jag i. Jag tänker fan inte spruta in all jävla skit i min kropp :P synd att man tar tablett mot malaria, men ändå .. detaljer, detaljer .. Inte för att vara negativ, men jag tror inte att jag har mod nog att åka dit. Min svagaste punkt, har alltid varit - kommer alltid att vara, min rädsla för att skiljas från människor jag älskar. Så det lär då inte bli party party om jag bestämmer mig för att åka :D men orka tänka på sånt nu .. Jag har hela trean kvar först ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0