YOU MAKE ME WANNA LA-LA

Nästan lite ångest över att åka hem nu /; underbara dagar ^^
Hahha, wee .. drev lite om att jag ville hitta mineral vatten med min älskade APELSINsmak :) och nu när jag inte kan äta socker längre (även om jag inte har diabetes, så börjar jag må illa som fan ändå) så dregglar jag på allt som innehåller socker :D "om du ska ha läsk, måste du ta liight !! .." blä till den äckliga blaskelaskan ;P men vad hittar jag, om inte MINERALVATTEN MED APELSINSMAK ^^ *överlycklig* hahha, men tyvärr så smakade det nog inte så himla gott ;);) smakade typ ingenting ;P så jag fortsätter med mina RAMLÖSA - dom smakar iaf goott :)

LÖRDAG : Myste lite hos min älskliingsfarmor, och kom dessutom på den sötaste morsdagsgrejsmojs jag skall skicka till henne på morsdag :) hon kommer bli såå glaad ^^
Åkte till Soffi <3 När jag kommer in är det helt kaos med lådor och grejer, så aijjaa tydligen hade hon flyttat samma dag ;) hjälpte till lite med det .. Kan inte fatta att hon verkligen fick upp alla sina saker på 2 dagar ? ;S hon har iaf fått tag i en jättefin lägenhet ;) hahha wee, Kenan trodde t.o.m att jag hade fått hjälp med mina sms till honom :D tydligen var det för bra finska, för att komma från mig ;)

image72SÖNDAG : For till stan, meeen :D ingen va där. Bara jag, Soffi, och 2 alkisar :D hahha, som vi hade lite roligt med ;P det är det bästa med Vasa. I Sthlm skulle jag då aldrig frivilligt ens gå fram till en alkis :P SÖT HAN VAR ! :D hade på sig en PowerClub keps ;D (PowerClub = man blir utkastad därifrån om man typ röker, dricker lr mobbar ;) sånt fjantigt man var med i i lågstadiet) hahha, så sitter han där med vodkaflaska från Estland och röker på fullt ;P tog massa bilder med dom och grejer ;) dom var liite underhållande ;);) Sen skulle jag hem till Josefin. Och observera att HON skulle skjutsa MIG hem med cykel till henne :D hon bor såklart ute i Västervik = lite över 10 km från stan ;S snark, well .. tydligen slutade allt med att JAG skjutsade HENNE heela vägen, i regn. Som tur hann vi just komma in, innan det började SNÖA ! =/ aajja, lite träning kan väl aldrig skada :) bara om det blir för mkt ;) aslänge sen man träffat henne :) flummelummade en jävla massa, kunde ju inte gå ut heller :P så tillslut satt vi och spelade alfabet med hennes syrra :D men vi slutade när hon satt i 45 minuter men IQGRIS ? IQMAGDANS ? IQPIR ? Man var som NEJ DU KOMMER INT FÅ IN DITT IQ NÅGONSTANS, BARA OM DU SÄTTER DET SKILLT ! :P Dessutom stal hon alla mina ord ! :D jag hittade påvärldens bästa ord som gav massa poäng - och så sätter hon alltid till N, så det blir flertal !! :D suck ! aajjjaa, jag vann ändå ;) big surprise så förlorade Josefin stort ;) <3 men det brukar hon oftast också :D haha.
Ringde Kenan, som kom efter mig till Josefin :) haha taskig han är medan vi väntar på vår pizza :P (som vi fick extra snabbt eftersom vi kände hans om gjorde pizzorna, och det vara bara en massa fulla vasabondar som var där och vinglade runt med sina hemska cowboy-stövlar och jeansjacka (SNÄLLA, DET ÄR JU INTE FINT NÅNSTANS!) så dom märkte inget :P tydligen tyckte han att jag inte behövde en pizza. - Då dör jag ju. - Precis, och då är jag fri :P TÖNT ! ;P han ändrade sig när jag upplyste honom att han har inte tid med att sitta hemma och sörja mig + att han inte hinner komma på min begravning, så det är bäst för honom att jag är i liv = GE MIG EN PIZZA ! :D fick tillbaks när han senare förklarade varför han inte hade svarat på mitt mejl "helt ärligt så förstod jag inte ett enda ord av vad som stod där :D så nästa gång kan du ju skriva på ENGELSKA, för du kan ju inte finska ändå" :P hahha, det är ju han som inte kan !! :D hade helt underbart roligt ;P fast iofs, det har vi ju alltid (;

image78
Jag och Soffi som fryser röven av oss på torget ;) taget med nån "city-cam" lr nåt ;P

MÅNDAG : MIn väckarklocka ringer 7 (dum inställning) *somnar om* hans väckarklocka ringer kl 8 (hans fotbollsträning började 9) sovmyser 10 minuter *ring ring* ännu mer 10 minuter, haha. Helt plötsligt är kl 08:55 .. WROOM ! ;P men jag lämnade och sussilerade vidare ^^ tja, tills Soffi ringer och väcker mig kl 10 "NÄÄR KOOMMER DU HEEEM ?!" ;P så det var bara att dra sig dit då. Helt sjukt hur det kan vara så kallt i maj ? Gud, jag är gllad att jag hade med min vinterjacka (haha nej, det är inte osm värsta everest-jackan.) tänkte skicka sms till Alexandra, men otur för henne så hade jag bara hennes gamla nr på mitt finska kort, så det bleva inge mäddälandeh.
Hmm, whaat can I say ? Vasas befolkning med 3 ord : BONDAR - FJORTISAR - HEJ JAG KAN INTE HA ROLIGT OM JAG INTE SUPER SKALLEN AV MIG SÅ JAG DÄCKAR I TOALETTEN PÅ MCDONALDS. :) kallt som fan vare också ;P Hahha, Georg tog bild av mig och Soffi på torget från citycamen :):) hon ska skicka den till mig sen senare ;P Sthlm borde också ha en sån .. fast vem vill ens ha en bild av sig sj som en liten prick på plattan ? ;S ;);) preeciiis ! :P Men sen kom Kenan, Homein, Albrim, Flamour och Berat och saved my night :) eehm, jo .. Homein och hans små fyllemissöden ;P visserligen räddade Albrim mig verkligen där och kom på bästa förklaringen "att jag ville det skulle vara en överaskning" ;) men tydligen tyckte han att det var en jäävligt dålig överaskning ? :D Hahha, jag tycker synd om min finska räkning. För jag är van med att prata i telefon dygnet runt ? ;P jag pratar i telefon när jag går till tåget, till affären, till tvättstugan, till bussen - överallt ! och att det ändå intek kostar nånting (thanks god for comviq kompis) heh, att jag sedan ringer och pratar i åratal när jag måste betala per minut är ju .. mindre smart :D vilket Kenan påminde mig om, för typ tusonde gången ;) men äsch, det är lugnt .. jag är ju nästan aldrig där ändå, så det blir inte så mkt räkning :) mysigt att gå hem 2 på natten, när det är -2 ? ;S NEEEEJ :P

image73
Haha, weell .. här är då hela STAN - Vasa torg ! ;D ser faktiskt rätt stort ut där, om jag ska vara ärlig. Är mkt mindre i själva verket ;);)

IDAG ; joou, 1a maj .. och det snöar ;) hoppas fan inte det är samma skrotväder hemma ! :D Soffi började jobbet 10, så jag blev helt övergiven ;S ;P hahha oj fan med killar, ni tänker ju aldrig med nånting ?! :D "kom hem till mig imorgon när du vaknar, ring inte för jag vill sova så länge som möjligt, ring bara på dörren så öppnar jag sen" .. jaahhaa :D Linda trippar iväg till andra sidan stan, visserligen bara 25 minuter ;P men ändå ! Så öppnar hans mamma "han sover hos sin syrra .. bladiblaa" :D irriterade jag går dit och muttrar en massa jävla ramsor om hjärndöda idioter :D där öppnar han jättesömnig med kalsonger och kläcker ur sig fan vad tidig du är ?? - TIDIG ? KLOCKAN ÄR 10:20 .. JAG SKULLE KOMMA 10, OCH JAG VAR HEMMA HOS DIG DÅ OCKSÅ ! :D - huh ? Tyckte att han kunde ju klämt ur sig att han va hos sin syrra. Tydligen borde JAG ha fattat det, eftersom det är ju där vi varit senaste halvåret ! .. aijjjaa, jo - damn, my bad ? .. TÖNT ! :P aajjja, jag överlever väl ;P tillpåköpet får han mig att tro att han har typ 2 hjärtan ? :D eller som ett riktigt, och ett som hjälper det riktiga brevid .. han var ju fullt seriös :D och jag trodde inte först, sen när jag lyssnade så lät det ju faktiskt som att det var 2 st ! :D sen typ 30 minuter senare när jag sa att jag typ inte vågar ligga på hans bröst längre, för att jag tror att nåt av hans hjärtan typ ska stanna :D så börjar han typ gapskratta och bara "jooou, jag drev nu bara ;) .." Mamma skrattade också åt mig "meeeh Linda, man kan ju inte spela fotboll flera dagar i veckan om man har sån peacemaker-grej" .. jaha, tänk om jag inte tänkte på det då ?! :D tydligen var det rätt åt mig, eftersom jag alltid lurar i helsjuka grejer i andra, och att jag äntligen fick tillbaks :P (tack men jag tror killarna lurar mig på dumma saker mest hela tiden ? :P ..) Haha, jag har bestämt mig att jag ska börja plugga finska - IGEN ! :D men jag har inte böckerna sparade från 3an =/ det är ju de böckerna jag behöver nu ;) lågstadiets grammatik. jag pratade litet felar när mig pratar finska ;) = alla jävla temaformer blir fel och alla ord :D står jag där och flummar och säger ymmärätkö - niinku - hmm - en mä vittu tiedä mitä se on suomeks ! i varenda mening (stort ordförråd) ;P = fattar du - typ - hmm - jag vet fan inte vad det är på finska. Uuh vilka finskakunskaper ;) sen när man har Kenan som knappt kan hålla sig för garv då när man ska prata :D men jag skulle inte orka. :P jag har redan börjat spanska iår .. och så länge folk fattar (HOOOOST, jag fick ngt i halsen) vad jag säger, så finns det ju inge behov av att lära sig bättre ? ;);) föräldrarfanskap som sen dessutom ska iväg 12;15 "Vi mååste hinna in till farmor igen och Ela." ! .. :D synd för dom att dom fick vänta 15 minuter ? .. nå han har ju rätt; vi träffas ju igen om 2 månader :) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0