KVA SÄIR ET, GRÖBB ?!

Hahahahaha, min farmor är fan sööötaste !! :D:D:D <3 höhhö, hon hade varit hos läkaren igår, så skulle jag fråga henne hur det gick. Så hon förstår typ inte vad jag säger längre, när jag inte pratar med dialekt. Och eftersom hon har bott 91 i samma by, så pratar hon rätt grov dialekt ;) (typ som skånska & norrländska tillsammans) hahaha :

- Hur gick det hos läkaren ?
- Va ?
- lääkaareen
- Va ?
- Läkarn ?
- Kva säir et ? :D (haha, då förstod jag att shit, hon fattar ju inte vad det betyder.)
- Öööh, hur gick det hos ... (umm, beredde min tunga på att rulla så mkt så möjligt, så jag skulle få till hennes dialekt (och pappas, och halva min släkts dialekt, haha)) liekarin ?! :D
- Jaa, liekarin !! :D ... haha faan vad vi skrattade ! ;D

Haha, observera att detdär inte är finska nånstans, eftersom jag tvivlar på att hon (och nån annan i den byn, där jag tyvärr föddes och bott halva mitt liv) ens kan hälsa på finska ;D haha, mamma fick iaf jävligt roligt när jag berättade om det ;D haha .. farmor söt ;)

Kommentarer
Postat av: Lina

Men prata dialekt då!!!!

2009-01-12 @ 01:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0